Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze – stanowisko ds. świadczeń rodzinnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Oleśnie
Przedmiot naboru:
1) Stanowisko urzędnicze ds. obsługi świadczeń rodzinnych i ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
2) Wymiar czasu pracy: 1 etat;
3) Miejsce wykonywania pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnie; ul. Długa 18, 33-210 Olesno
4) Przewidywany termin zatrudnienia: styczeń 2021 r.
1. Wymagania niezbędne:
-
Obywatelstwo polskie;
-
wykształcenie średnie lub wyższe: ekonomiczne lub administracyjne;
-
znajomość ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
-
znajomość ustawy kodeks postępowania administracyjnego;
-
znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych ze szczególną
znajomością ww. ustaw i rozporządzeń w sprawie trybu postępowania o ww.
świadczenia; -
bardzo dobra znajomość obsługi programów MS Office (Excel, Word), umiejętność
obsługi poczty e-mail oraz obsługi urządzeń biurowych; -
obywatelstwo polskie;
-
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
-
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z
oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; -
nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
-
umiejętność interpretacji przepisów prawa;
-
umiejętność formułowania decyzji oraz innych pism administracyjnych;
-
umiejętność analitycznego myślenia;
-
umiejętność rozwiązywania problemów;
-
umiejętność dobrej organizacji pracy własnej i pracy w zespole;
-
odporność na stres, komunikatywność, kreatywność, sumienność;
-
umiejętność dostosowania tempa pracy do ustawowych terminów;
-
umiejętność planowania pracy;
-
gotowość do podnoszenia kwalifikacji;
-
mile widziane doświadczenie zawodowe przy obsłudze świadczeń rodzinnych;
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
-
udzielanie informacji dotyczących warunków nabywania prawa do świadczeń rodzinnych oraz zasad ustalania, przyznawania i wypłacania tych świadczeń;
-
przyjmowanie wniosków, sprawdzanie ich zgodności pod względem merytorycznym i formalnym;
-
rozpatrywanie wniosków, prowadzenie postepowań administracyjnych, prowadzenie rejestru i ewidencji złożonych wniosków;
-
opracowywanie projektów decyzji administracyjnych, postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu świadczeń rodzinnych,
-
sporządzanie list wypłat realizowanych świadczeń;
-
prowadzenie korespondencji w prowadzonych sprawach;
-
prowadzenie postępowań w sprawie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń;
-
przygotowywanie analiz, raportów i sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych w zakresie określonym przez przełożonego oraz prognoz i harmonogramów;
-
prawidłowe, rzetelne i terminowe prowadzenie powierzonych spraw zgodnie z przepisami prawa;
-
gromadzenie, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji prowadzonych spraw;
-
stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez bieżące zapoznawanie się z przepisami;
-
praca w systemach komputerowych obsługujących świadczenia rodzinne, wychowawcze;
-
prowadzenie spraw dotyczących dochodzenia świadczeń nienależnie pobranych;
-
współpraca z komornikiem sądowym;
-
udział w szkoleniach w celu podnoszenia umiejętności i kwalifikacji zawodowych;
-
obsługa systemu informatycznego;
-
wykonywanie innych poleceń zleconych przez Kierownika.
4. Wymagane dokumenty:
-
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
-
CV;
-
list motywacyjny;
-
kserokopie świadectw pracy lub inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie i staż pracy;
-
kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
-
kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
-
w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność;
-
oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska;
-
oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
-
oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
-
oświadczenie wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji– zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. Urz. UE L z 2016 nr 119/1-(zwanym dalej RODO);
-
inne, które kandydat uzna za ważne dla jego przyszłej pracy.
5. Warunki pracy na stanowisku:
-
Warunki dotyczące pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: Praca w siedzibie GOPS w Oleśnie ul. Długa 18;
-
Praca wymagająca bezpośredniej obsługi petenta;
-
Wykonywanie obowiązków pod presją czasu, odporności psychicznej i radzenia sobie ze stresem;
-
Wykonywanie zadań przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie w pomieszczeniach sztucznie oświetlonych;
-
Wyjazdy służbowe związane z uczestnictwem w szkoleniach;
-
Stanowisko komputerowe wyposażony w pakiet biurowy i programy do obsługi świadczeń;
-
Oprogramowanie MS Windows; SYGNITY
-
rozpoczęcie stosunku pracy 25 styczeń 2021 roku.
-
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie lub przesłać w terminie do dnia 15 stycznia 2021 roku do godz. 12.00 pod adresem:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnie
33-210 Olesno
ul. Długa 18
w zaklejonych kopertach z dopiskiem:
„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – ds. świadczeń rodzinnych ”.
-
Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Ośrodka).
-
Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów, którzy ubiegali się o zatrudnienie na stanowisku urzędniczym będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną, za wyjątkiem oryginałów świadectw, dyplomów, zaświadczeń itp., które odbierane będą osobiście przez zainteresowanych.
6. Przebieg postępowania w sprawie naboru:
ETAP I
W dniu 18 stycznia 2021r. Komisja Rekrutacyjna dokona analizy przedłożonych dokumentów aplikacyjnych kandydatów i wybierze te, które spełnią wymogi formalne niniejszego konkursu
-
Lista kandydatów spełniających wymagania formalne i dopuszczonych do II etapu naboru wraz z datą rozmowy kwalifikacyjnej zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej GOPS w Olesno oraz na tablicy informacyjnej GOPS w Olesno, w dniu 18 stycznia 2021 roku .
ETAP II
-
Z każdym kandydatem spełniającym wymagania zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna
-
W wyniku rozmowy kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wyłania kandydata, spełniającego w najwyższym stopniu wymagania określone w ogłoszeniu o naborze.
-
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej GOPS Olesno oraz na tablicy informacyjnej GOPS w Oleśnie.
7. Informacje dodatkowe:
-
Dodatkowe informacje: tel. 14 641 10 82, e-mail: gops.olesno@poczta.internetdsl.pl
-
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnie zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu z ważnych przyczyn.
-
Klauzula informacyjna.
-
1. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(RODO).
-
2. Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
-
3. Administratorem danych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnie.
-
4. Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych: gops.olesno@poczta.internetdsl.pl
-
5. Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na wolne stanowisko urzędnicze.
Załączniki: