Nabór na wolne stanowisko ds. świadczeń rodzinnych

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze – stanowisko ds. świadczeń rodzinnych w  Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Oleśnie

 
Przedmiot naboru:
1) Stanowisko urzędnicze ds. obsługi świadczeń  rodzinnych i ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
2) Wymiar czasu pracy: 1 etat;
3) Miejsce wykonywania pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnie; ul. Długa 18, 33-210 Olesno
4) Przewidywany termin zatrudnienia: styczeń 2021 r.

1. Wymagania niezbędne:

  • Obywatelstwo polskie;

  • wykształcenie średnie lub wyższe: ekonomiczne lub administracyjne;

  • znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych;

  • znajomość ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;

  • znajomość ustawy  kodeks postępowania administracyjnego;

  • znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych ze szczególną
    znajomością ww. ustaw i rozporządzeń w sprawie trybu postępowania o ww.
    świadczenia;

  • bardzo dobra znajomość obsługi programów MS Office (Excel, Word), umiejętność
    obsługi poczty e-mail oraz obsługi urządzeń biurowych;

  • obywatelstwo polskie;

  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;

  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z
    oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

  • nieposzlakowana opinia.

2. Wymagania dodatkowe:

  • umiejętność interpretacji przepisów prawa;

  • umiejętność formułowania decyzji oraz innych pism administracyjnych;

  • umiejętność analitycznego myślenia;

  • umiejętność rozwiązywania problemów;

  • umiejętność dobrej organizacji pracy własnej i pracy w zespole;

  • odporność na stres, komunikatywność, kreatywność, sumienność;

  • umiejętność dostosowania tempa pracy do ustawowych terminów;

  • umiejętność planowania pracy;

  • gotowość do podnoszenia kwalifikacji;

  • mile widziane doświadczenie zawodowe przy obsłudze świadczeń rodzinnych;

3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • udzielanie informacji dotyczących warunków nabywania prawa do świadczeń rodzinnych oraz zasad ustalania, przyznawania i wypłacania tych świadczeń;

  • przyjmowanie wniosków, sprawdzanie ich zgodności pod względem merytorycznym i formalnym;

  • rozpatrywanie wniosków, prowadzenie postepowań administracyjnych, prowadzenie rejestru i ewidencji złożonych wniosków;

  • opracowywanie projektów decyzji administracyjnych, postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu świadczeń rodzinnych,

  • sporządzanie list wypłat realizowanych świadczeń;

  • prowadzenie korespondencji w prowadzonych sprawach;

  • prowadzenie postępowań w sprawie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń;

  • przygotowywanie analiz, raportów i sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych w zakresie określonym przez przełożonego oraz prognoz i harmonogramów;

  • prawidłowe, rzetelne i terminowe prowadzenie powierzonych spraw zgodnie z przepisami prawa;

  • gromadzenie, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji prowadzonych spraw;

  • stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez bieżące zapoznawanie się z przepisami;

  • praca w systemach komputerowych obsługujących świadczenia rodzinne, wychowawcze;

  • prowadzenie spraw dotyczących dochodzenia świadczeń nienależnie pobranych;

  • współpraca z komornikiem sądowym;

  • udział w szkoleniach w celu podnoszenia umiejętności i kwalifikacji zawodowych;

  • obsługa systemu informatycznego;

  • wykonywanie innych poleceń zleconych przez Kierownika.

4. Wymagane dokumenty:

  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;

  • CV;

  • list motywacyjny;

  • kserokopie świadectw pracy lub inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie i staż pracy;

  • kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;

  • kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;

  • w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność;

  • oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska;

  • oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;

  • oświadczenie wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji– zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. Urz. UE L z 2016 nr 119/1-(zwanym dalej RODO);

  • inne, które kandydat uzna za ważne dla jego przyszłej pracy.

5. Warunki pracy na stanowisku:

  • Warunki dotyczące pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: Praca w siedzibie GOPS w Oleśnie ul. Długa 18;

  • Praca wymagająca bezpośredniej obsługi petenta;

  • Wykonywanie obowiązków pod presją czasu, odporności psychicznej i radzenia sobie ze stresem;

  • Wykonywanie zadań przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie w pomieszczeniach sztucznie oświetlonych;

  • Wyjazdy służbowe związane z uczestnictwem w szkoleniach;

  • Stanowisko komputerowe wyposażony w pakiet biurowy i programy do obsługi świadczeń;

  • Oprogramowanie MS Windows; SYGNITY

  • rozpoczęcie stosunku pracy 25 styczeń 2021 roku.

  • Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać  w zaklejonej kopercie lub przesłać w terminie do dnia 15 stycznia 2021 roku do godz. 12.00 pod adresem:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnie

33-210 Olesno

ul. Długa 18

w zaklejonych kopertach z dopiskiem:

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – ds. świadczeń rodzinnych ”.

  • Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Ośrodka).

  • Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów, którzy ubiegali się o zatrudnienie na stanowisku urzędniczym będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną, za wyjątkiem oryginałów świadectw, dyplomów, zaświadczeń itp., które odbierane będą osobiście przez zainteresowanych.

6. Przebieg postępowania w sprawie naboru:

ETAP I

W dniu 18 stycznia 2021r. Komisja Rekrutacyjna dokona analizy przedłożonych dokumentów aplikacyjnych kandydatów i wybierze te, które spełnią wymogi formalne niniejszego konkursu

  • Lista kandydatów spełniających wymagania formalne i dopuszczonych do II etapu naboru wraz z datą rozmowy kwalifikacyjnej  zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej GOPS w Olesno oraz na tablicy informacyjnej GOPS w Olesno,  w dniu 18 stycznia 2021 roku .

ETAP II

  • Z każdym kandydatem spełniającym wymagania zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna

  • W wyniku rozmowy kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wyłania kandydata, spełniającego w najwyższym stopniu wymagania określone w ogłoszeniu o naborze.

  • Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej GOPS Olesno oraz na tablicy informacyjnej GOPS w Oleśnie.

7. Informacje dodatkowe:

  • Dodatkowe informacje: tel. 14 641 10 82, e-mail: gops.olesno@poczta.internetdsl.pl

  • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnie zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu z ważnych przyczyn.

  • Klauzula informacyjna.

  • 1. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(RODO).

  • 2. Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.

  • 3. Administratorem danych jest  Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnie.

  • 4. Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych:  gops.olesno@poczta.internetdsl.pl

  • 5. Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na wolne stanowisko urzędnicze.

Załączniki:

 

1. Klauzula_RODO

2. Kwestionariusz_osobowy BIP

3. Oswiadczenia_w_zwiazku_z_ubieganiem_sie_o_zatrudnienie